Мислим да је крајње време да започнем и стручни, тј. научни део овог блога :) И где бих прво, него у веб мајнинг, област која тренутно заокупља моју пажњу и на коју трошим подоста времена.
То не значи да се прича из претходног поста о грешницима и моралним наказама завршава :) Има их и овде, у веб мајнингу... Има их свуда.
Прошло је већ поприлично времена откад сам почела да се бавим анализом логова са нашег мудл (eнг. moodle) система за електронско учење. Анализу логова неки аутори називају и уметношћу тражења смисла у компјутерски генерисаним записима.
Ако погледате скуп тих записа и могућности алата који из њих дају мноштво извештаја и резултата, јавиће вам се толико идеја да ћете се зачудити.
Али, ето нас опет на другој страни приче. Откуд нам право, ако имамо мало оне етике (о којој стално смарам ;)), да користимо записе који говоре о кретањима и активностима студената, и да их објављујемо без икакве заштите истих.
Танка је граница између исправног и неисправног у анализи логова. Сасвим је прихватљиво, и пожељно, да логове анализирате како би побољшали електронске курсеве, активност студената, смањили проценат одустајања... Свакако, можете и објављивати све резултате до којих сте дошли, али.. сакријте податке о коме се конкретно ради. Ако приказујете конкретан запис, замаскирајте корисничко име (стављајући * уместо имена или на неки други начин). У том случају, остајете на правој страни ;)
Чувајте приватност других, ако сте већ у ситуацији да поседујете све информације о њиховим кретањима. Исто то препоручујем и свима вама који пишете блогове и такође имате податке о посетиоцима, као и вама који администрирате форуме.
Наравно, може се радити и мајнинг блогова и форума, и ради се... Обрасци понашања до којих се долази на неким форумима служи за предвиђање даљих корака терориста и могућих напада. Осим тога, ако поседујете сајт који служи за понуду одређених производа и даје могућност наручивања, анализом логова добијате директно интересовања корисника и самим тим можете доста урадити на понуди и маркетингу.
Ово су само неки од примера како на позитиван начин можете искорисити технике веб мајнинга.
А прича о веб мајнингу се свакако не завршава овде. Ово је само етички део коме се не посвећује довољно пажње, бар не у пракси :)
То не значи да се прича из претходног поста о грешницима и моралним наказама завршава :) Има их и овде, у веб мајнингу... Има их свуда.
Прошло је већ поприлично времена откад сам почела да се бавим анализом логова са нашег мудл (eнг. moodle) система за електронско учење. Анализу логова неки аутори називају и уметношћу тражења смисла у компјутерски генерисаним записима.
Ако погледате скуп тих записа и могућности алата који из њих дају мноштво извештаја и резултата, јавиће вам се толико идеја да ћете се зачудити.
Али, ето нас опет на другој страни приче. Откуд нам право, ако имамо мало оне етике (о којој стално смарам ;)), да користимо записе који говоре о кретањима и активностима студената, и да их објављујемо без икакве заштите истих.
Танка је граница између исправног и неисправног у анализи логова. Сасвим је прихватљиво, и пожељно, да логове анализирате како би побољшали електронске курсеве, активност студената, смањили проценат одустајања... Свакако, можете и објављивати све резултате до којих сте дошли, али.. сакријте податке о коме се конкретно ради. Ако приказујете конкретан запис, замаскирајте корисничко име (стављајући * уместо имена или на неки други начин). У том случају, остајете на правој страни ;)
Чувајте приватност других, ако сте већ у ситуацији да поседујете све информације о њиховим кретањима. Исто то препоручујем и свима вама који пишете блогове и такође имате податке о посетиоцима, као и вама који администрирате форуме.
Наравно, може се радити и мајнинг блогова и форума, и ради се... Обрасци понашања до којих се долази на неким форумима служи за предвиђање даљих корака терориста и могућих напада. Осим тога, ако поседујете сајт који служи за понуду одређених производа и даје могућност наручивања, анализом логова добијате директно интересовања корисника и самим тим можете доста урадити на понуди и маркетингу.
Ово су само неки од примера како на позитиван начин можете искорисити технике веб мајнинга.
А прича о веб мајнингу се свакако не завршава овде. Ово је само етички део коме се не посвећује довољно пажње, бар не у пракси :)
Нема коментара:
Постави коментар